Luxe Strandvilla Spanje - Residenceroyale  thumbnail

Published Apr 20, 24
7 min read

Alweer zo'n fantastisch zonnige dag. We hebben onze warme maaltijd weer op de skottelbraai bereid en buiten opgegeten. Vanmorgen ben ik (Wal) nog een keer bij de dierenarts geweest om een zak dieetvoer op te halen en kreeg daarbij het laatste nog uitstaande testresultaat te horen. villa huren spanje malaga. Dat was gelukkig een gunstige uitslag, wat niet wil zeggen dat alle problemen nu opgelost zijn, maar zij zien nog wel een kans op herstel, mits we hem de medicijnen en het dieetvoer blijven geven

Met €154,00 viel de rekening reuze mee, wij hadden minstens op het dubbele gerekend. Toen wij 2 jaar geleden hier ook waren, hadden we aanhoudend WIFI-storingen, maar dit jaar ging het allemaal veel beter (villa huren spanje malaga). De huiseigenaren zelf daarentegen waren er helemaal niet tevreden over en dat was blijkbaar aanleiding om over te stappen op een nieuwe provider

In de loop van de middag werden we weer aangesloten. Het nieuwe wachtwoord dat Marjan ons gaf bleek aanvankelijk niet te kloppen, maar dat lag alleen maar aan een slecht leesbaar handschrift. Een fotootje van de achterkant van het modem loste uiteindelijk alles op, dus we kunnen weer verder. Nog een nieuwtje is dat er wordt gewerkt aan het wegdek van ons straatje en dat was 2 jaar geleden al hard nodig.

Uiteindelijk hebben ze dat toch niet gedaan. Wat ze uiteindelijk wél hebben gedaan, dat vragen wij ons af. Er staan een aantal hekken tegen een muur en her en der staan er nu oranje strepen op het wegdek - villa huren spanje malaga. Daar zijn ze, 2 man sterk, de hele dag mee bezig geweest

Bowie toch niet ver weg kunnen en de komende dagen de auto dus niet nodig hebben. villa huren spanje malaga. We gaan er maar van uit, dat we er te voet of met de fiets toch wel langs kunnen. Tiny schreef op 16 januari: Fijn dat het mooi weer is daar, dat houdt het griepvirus weg, maar sneu dat het met Bowie niet erg lekker gaat

Vakantiehuis Spanje Met Privézwembad

Groet Tiny René schreef op 16 januari: Leuk om weer mee te reizen. Jullie belevenissen daar en ook jullie zorgen rondom Bowie, al zijn die natuurlijk minder leuk woensdag 16 januari 18-20ºC (villa huren spanje malaga). Het was bewolkt toen we vanmorgen wakker werden, maar door de stevige wind waren de wolken in no time verdwenen

Door de wind was het ook iets minder warm dan gisteren. Voor de middag zijn we beiden actief geweest achter onze laptops. Nadat Bowie zijn "middagmedicijnen" had gekregen, zijn we op de fiets gesprongen en naar Altea gefietst. villa huren spanje malaga. We hadden de wind in de rug. In Altea aangekomen hebben we eerst heerlijke tapas gegeten bij restaurant L'Interdit, getuige de eerste 2 van onderstaande foto's

De fietsen hebben we achter gelaten bij het restaurant en toen zijn we gaan klimmen, want we wilden naar het kerkje boven op de berg, "la Iglesia Nuestra Señora del Consuelo" - villa huren spanje malaga. Twee jaar geleden waren we er ook al geweest, over de weg, maar nu zouden we met de trap gaan

Toen we uiteindelijk boven waren, bleek het kerkje pas om 18:30 uur open te gaan. We hadden geen zin om daarop te wachten. We hebben prachtige uitzichtfoto's gemaakt, foto 4 geeft een idee hoe hoog we zaten, het is ongeveer 70 meter, maar omdat het nogal steil is, lijkt het veel meer.

Daarna nog een stukje gelopen tot we de fietsen weer gevonden hadden en toen, met tegenwind, naar huis gefietst. De calorieën van de tapas hadden we inmiddels wel weer verbrand. villa huren spanje malaga. De laatste foto stond deze week toevallig op de voorpagina van de streekkrant "De Week" en toont een gedeelte van Altea vanaf de zee genomen, met daarboven het kerkje waar wij naar toe zijn geklommen

Villa In Spanje: Maak Je Spaanse Droom Waar En Zoek Jouw ...

Binnenkort kan men hier dus water uit de kraan drinken en dat lijkt ons nogal een revolutie in Spanje. Wij verwachten niet dat wij er nog gebruik van kunnen maken, want zo'n project duurt natuurlijk máaáaánden - villa huren spanje malaga. donderdag 17 januari 12-15ºC. Voor de eerste keer in 2019 is het weer een stuk minder geweest

De temperatuur is ook gevoelig gezakt t.o.v. de voorgaande dagen. Twee jaar geleden kregen we óók op 17 januari te maken met een weersverslechtering en dat werd zelfs een dramatische week, met slagregens, orkaankracht-wind en zelfs pakken met sneeuw tot nog wel 200 km - villa huren spanje malaga. zuidelijker dan onze locatie. Deze keer zal het zo ver niet komen, want de tabellen voor de volgende dagen en ook voor de langere termijn laten toch weer zonnetjes zien

Daar zijn wij heel blij mee, want we begonnen zo langzamerhand te twijfelen of het überhaupt nog wel goed zou komen met hem. We zijn er nog niet natuurlijk, maar het is een hoopvol signaal - villa huren spanje malaga. We blijven hem de komende dagen nog goed in de gaten houden en natuurlijk krijgt hij 3x per dag zijn medicijnen, of hij het leuk vindt of niet

Niet dat wij dat van plan waren, want het weer nodigde niet uit om veel buitenshuis te ondernemen. Vanwege de werkzaamheden hebben we ongeveer een uur zonder water gezeten, maar drinken doen we hier toch uit flessen en om de WC door te spoelen hebben we een reservoir van 5 bij 10 meter in de tuin (het zwembad).

Genoten van jullie verhaal over bezoek aan dat kerkje. Deed me denken aan de keer dat wij in Malaga waren en het Alcazaba in Malaga gingen bezoeken. Warme dag, heel veel treden omhoog. Iedere keer uitpuffen. villa huren spanje malaga. Waren we bovenaan, zagen we dat we ook met de auto of de bus daar hadden kunnen komen

Huuraccomodatie Villa Spanje

We kijken uit naar jullie volgende belevenis!!! vrijdag 18 januari 12-15ºC. Het weerbeeld was vandaag hetzelfde als gisteren: bewolkt en, naar onze begrippen, vrij koud (villa huren spanje malaga). Net als twee jaar geleden hebben we een bezoek gebracht aan de opgraving van een Romeinse villa hier in Albir. We waren wel nieuwsgierig of er in de afgelopen tijd nog iets meer was blootgelegd, dan wat we de vorige keer al hadden gezien, maar dat bleek niet of nauwelijks het geval te zijn

Dat ging als volgt: In de kelder van het gebouw werd een houtvuur gestookt en de warmte die daar vanaf kwam werd via pijpleidingen naar het badhuis geleid, waar het badwater er mee werd verwarmd. villa huren spanje malaga. Daarna liepen de leidingen verder het huis in, waar ook nog een of meerdere ruimtes verwarmd werden

We hebben alleen een beetje medelijden met degene, die in die enge kelderruimte het vuur aan de gang moest houden. villa huren spanje malaga. Waarschijnlijk een slaaf, die wel wat minder oud zal zijn geworden, dan de huiseigenaren (dominus en domina).Onderweg naar de opgraving zijn we langs het golfterrein gewandeld, dat hier midden in het dorp ligt

Terug bij het huis viel het ons op hoe slordig het werk aan de nieuwe waterleiding wordt uitgevoerd. Er zijn stukken asfalt verwijderd. villa huren spanje malaga. Daaronder wordt dan een gat of een geul gegraven waar de slangen in worden gelegd en dan wordt het weer dicht gemaakt met zand en wat restanten van het verwijderde asfalt

De foto's hieronder tonen de opgraving, het golfterrein en het wegdek in ons straatje. Tante Riet schreef op 19 januari: Buenas noches Wal y Lia, zo te zien gaat het prima met jullie (villa huren spanje malaga). Hier is het momenteel weer rustig. Mooie foto's en zo te zien best goed weer. Hier is het tot nu toe geen winter

Luxe Strandvilla Spanje - Residenceroyale

Dan de verwarming maar hoger. Fijne vakantie nog, Goed uitkijken. Vele groetjes van ons, Oom Dre Tante Riet (villa huren spanje malaga). zaterdag 19 januari 16-20ºC. Het was een mooie zonnige dag vandaag. Morgen verwachten we de eerste regenbui, maar voor de dagen daarna wordt er weer goed weer verwacht. Vandaag zijn we weer eens in de auto gestapt, naar een klein plaatsje, Carbonera genaamd, dat ook onder de gemeente Alfaz del Pi valt

We hebben daar de botanische beeldentuin "Klein-Schreuder" bezocht, genoemd naar de oprichters en beheerders Jan Klein en Joke Schreuder - villa huren spanje malaga. De tuin bestaat sinds 1998 en de entreeprijs van €5,00 p.p. is slechts bedoeld als een kleine bijdrage in het onderhoud. Voor dat geld kregen we ook nog een drankje aangeboden van abrikozen uit "eigen" tuin, als dank voor onze belangstelling